Searching...
Rabu, 27 Maret 2013
12.12 8

Gempar! Benarkah Pelajar Junior UiTM Kena Buli? (Video)



Gempar! Benarkah Pelajar Junior UiTM Kena Buli? (Video) | Amalan membuli di sekolah berasrama mahupun di pusat pengajian tinggi bukanlah satu perkara yang baru berlaku di Malaysia. Amalan membuli ini dianggap sebagai satu isu yang perlu diambil berat oleh pihak sesebuah institusi. Ia diibaratkan seolah-olah mengambarkan pelajar senior itu lebih berkuasa di kawasan tersebut. Jadi mereka bertindak untuk membuli sesiapa sahaja yang dianggap lemah.

Terbaru, sebuah video yang dipercayai merupakan pelajar UiTM telah dibuli oleh pelajar senior. Benarkah ia berlaku? Boleh tonton video di atas. Mohon pihak berwajib ambil tindakan di atas kes buli ini. Video diatas dipercayai merupakan pelajar di UiTM Sabah. Pemuatnaik video telah delete video berkenaan tetapi sempat dimuatturun oleh pengguna maya dan dimuatnaik semula sebagai bahan bukti untuk tindakan lanjut.


8 komentar:

  1. Can't believe it's still hapenning in university...
    This is so school 1998...

    BalasHapus
  2. bangang punya manusia.....

    BalasHapus
  3. buat report...klu aku aku lawan...
    aku dtg blajar bkn tuk di buli

    BalasHapus
  4. Memang betul! ambil tindakan undang2 utk perkara macam ni.

    BalasHapus
  5. mengalahkan kem tentera cara mereka kene ragging.....tk layak nk jadi student U..inikah contoh generasi masa depan kita yang akan menjadi pemimpin negara..belum apa2 dah berani nak angkat tangan..dah jd pemimpin nanti tk tau nk jadi ape..

    BalasHapus
  6. Bodoh punye org mesia..terutamanye org melayu..dgn org putih takot..hormat mcm bahlul..dgn bangse sendiri dlm negara kite xde rase hormat menghormati...perkauman kuat..cube korg pkirkn ape yg aku ckp wahai sang perkauman. Aku kje oversea..bkn nk lagak..tp aku xde berat sebelah..aku xde bezakan warna kulit utk jdkan kwn.hei kwn2..kite sume manusia..bkn binatang!!

    BalasHapus
  7. mcm sial ja kalau sy yg kena tampar2 mcm tu komfom gaduh dia ingat dia senior dia buli tampar2 suka hati dia sja...

    BalasHapus
  8. perangai2.... datang universiti pon kene buli?? yang senior tuh.. mcm orang x de wawasan je...

    BalasHapus